dag 4

5 november 2014 - Aqaba City, Jordanië

Zoals gewoon niet uitgeslapen. De spieren en gewrichten iets wat stijf van het bezoek aan Petra. Gisteren nog even de stappen teller van de telefoon geraadpleegd en blijkt dat we gisteren bijna 30.000 stappen hebben gezet. Goed voor ruim 20 km.

Voor vandaag 2 duikjes gepland dus de stappen teller is niet nodig. De boot vertrekt om 9 uur richting duik plaats "the seven sisters/tank". En wat een luxe...... we zijn de enige 2 duikers aan boord en de gids. Mooie duik gemaakt met op het eind een ontmoeting met een oude tank die wel heel mooi begroeid is. Met harde en zachte koralen.  Helaas werden we niet opgewacht door de glasvisjes.

De middag duik was op het huisrif en zo relaxed.  Denk dat we nog geen 40 meter heben gezwommen in dat uur. Zoveel te zien op die plek. Vele steenvissen, murenes, schorpioenvissen, krabben, garnaaltjes en een beste octopus.  Schijnt het niet de grootste te zijn die hier bekend is.

Morgenochtend gaan we die op zoeken en in de middag met de gids op stap die de meeste zeepaardjes weet te vinden. Hopelijk maakt ze haar reputatie waar.

Tot morgen.